04.12.2018

De woningbouw-, utiliteitsbouw- en infrastructurele opgaven in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) zijn groot. Zo heeft de regio de ambitie om tot 2040 250.000 woningen en een groot aantal utiliteitsgebouwen te realiseren en infrastructuur aan te leggen, te reconstrueren en te vervangen. Daarbij streeft de MRA ernaar deze opgaven in lijn met het Rijksbrede programma, het Grondstoffenakkoord en de Transitieagenda zoveel mogelijk circulair in te vullen. Maar wat is er aan materiaal nodig vanuit de nieuwbouwopgaven en wat komt er vrij bij sloop? Wat betekent het circulair invullen van de bouwopgaven voor deze materiaalstromen? En wat is de invloed van de bouwopgaven en het circulair invullen hiervan op de logistieke stromen in de MRA en het ruimtegebruik in de Westas?

Deze vragen staan centraal in de studie ‘Impact assessment (circulaire) bouwopgave MRA’ die het EIB in samenwerking met TNO in opdracht van de Port of Amsterdam, de gemeente Amsterdam en de gemeente Haarlemmermeer in het circulaire Westasverband hebben uitgevoerd.

Van het rapport is een PDF beschikbaar.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
Deel op Twitter
Deel op LinkedIn